...

Och imorgon var det måndag igen.. Att det alltid ska gå so fort med helg när R är ledig?
Igår så var vi över till hans föräldrar. Hans bror Johan ska iväg på lång resa, Spanien i 6v. Så vi hade en liten avskedsfest samt att hans farfar fyllt år några dagar tidigare.. Det bjöds på supergod mat och vin, som jag glatt sög i mig och blev lite på pickalurven :)
När vi kom hem så hängde en påse svamp på dörren, hur snällt är inte det? Tack pappa och mamma. En annan tar inte måste steg ut i skogen längre pga av alla fästingar. Felix har ca 6st i snitt varje kväll han kommer in (dom gånger han behagar att göra det dvs, djuret har blivit frestad av godsaker hos grannen). Fästingar är så vidriga så att jag skulle vilja utrota varenda en.. vad är dom bra för? Vad har dom för roll i "kretsloppet", något som vet?
När vi gick och la oss så kunde jag inte annat än le. Milo låg tätt intill Rickard och både deras ansikten mot mig. Dom är så läskigt lika varandra. Jag blir helt såld varje gång jag ser dom två tillsammans. Det finns verkligen inget bättre dom två.

Idag så vaknade jag och var på städhumör, tur var väl det för vi hade bestämt dagen innan att något måste göras. Tvättade fönster och var super nöjd över resultatet, tills solen kom fram några timmar senare och det såg förjävligt ut igen. Jag får seriöst krupp, hur fan tvättar man fönster egentligen?! Jag har prövat allt så jag antar att det måste vara min teknik det är stora fel på..
Städade runt ett tag tills vi fick besök; Fia, Thomas och Leia kom över med bullar. De stannade hela dagen och vi beställde pizza till kvällen :) Mysigt.

Ikväll så är det premiär för Miloplutten att sova i sitt egna rum! Känns så himla tomt i vårt sovrum utan spjälsängen.. Är mest lite bekymrad över hur många gånger jag ska behöva gå fram och tillbaka till hans rum i natt. Han brukar knorra till när inte nappen sitter där den ska + att han äter nattmål fortfarande. Att tiden ska gå så himla fort. På onsdag så blir han 6månader, heeeeelt ofattbart!

Förövrigt så är Milo på bättringsvägen, äntligen börjar skiten ge med sig. Hostar lite forfarande med det är en klart mycket gladare bebis.. och super mysig, vet inte hur många gånger han har vilat på min axel för att sedan somna in? Han har tidigare vart alldeles för vild för att somna in på det sättet. Men nu är bara nappe&snutte på plats så är det no problem ♥




Kommentarer
Postat av: Petronella

Jaså, pickalurvis när jag åkt alltså....hm...lite avis. Hade gärna varit kvar.



Du, angående fönster i solljus. Det är assvårt. Men testa bara varmt vatten och en microtrasa som är anpassad för fönster, gnugga sen med nåt gammalt lakan som du rivit trasor av. Ju äldre desto bättre. Det måste vara snustorrt, så ta en ny lakanstrasa om den blivit fuktig, sen gnugga som tokig. Det är det jag tycker funkar allra bäst. Sen gör du andningstricket, andas på rutan så ser du om det är nån jävla hinna eller skit på den ;o)

Eller så beställer du fönsterputsfirma! Det är faktiskt inte så himla dyrt....säger de, jag vet inte, jag har aldrig anlitat nån. Det skulle kanske bli svindyrt med alla spröjs och höga höjder. Jösses vilken roman detta blev då, sitter på jobbet och är speedad fast egentligen astrött :o) Kraaaam Petro

2009-09-07 @ 03:32:59
URL: http://tinnarochtorn2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0