Ska man gå till Husläkarna i Rimbo eller till Statoil när man är sjuk?

Just nu sitter jag i soffan och avnjuter en bit mintchokladtårta och en päronläsk, mumma. Lillen ligger och vilar i vår säng..
Igår så var vi till doktorn med Milo, men som vanligt så verkar husläkarna i Rimbo aldrig veta mer än en själv. Får mer svar av att knata ner till Statoil.. känns det som iaf. Milo fick ta en litet halsprov som inte visade något alls och sen en undersökning som doktorn även den tyckte såg bra.. Men de tog aldrig något blodprov för att kolla om det var något virus i kroppen? Hur som helst, de tyckte han mådde bra och han fick hostmedicin.
Idag mår han fortfarande inte bättre och är lika hängig, sover mycket och är allmänt off, febrig, hostar och rosslar i halsen, ja.. men visst låter han frisk? ;) Inte det minsta. Men jag ska vänta till imorgon om han inte piggnar på sej. Jag kan ju liksom inte ge honom mer alvedon är vad jag ger.. gett honom maxat sen i söndags och ingen förbättring? Mja, ibland blir man inte klok.

På kvällen när vi kom hem (vi fick nämligen sitta och vänta i 1tim för att få träffa doktorn btw) så lagade jag i ordning lite mat och plutten fick sin kvällsgröt och lite majsvälling. Sen slog vi på "Män som hatar kvinnor"- som man har hört så många prata så grymt bra om. Och ja.. det finns inte så mycket att tillägga, den var helt suverän. Så ni som inte ännu har sett den, se den!

Det blir inte mycket gjort här hemma nu när Milo är låg, han ska mest hänga med mig på axeln vart jag än går. Lägger jag honom ner och han inte ser mig, blir han jätte ledsen och gråter tills jag tar upp honom. Hade Milo liggande med magen mot mig, sjöng lite och smekte honom på ryggen. Han somnade bara efter något minut. Min lilla kille har väldigt sällan somnat eller ens haft den ro att ligga så.. Det har alltid vart något annat som har intresserat. Men nu, så hörde man en suck av lättnad och han somnade in ♥
Börjar känna mig lite halvrisig i halsen också, så det är väl bara en tidsfråga när det blir min tur. Tog en alvedon och gick och la mig med Milo under hans förmiddagslur.. tycker nog att det är lite bättre nu.

Ja, när nu ska jag väl se till att göra något nytta medans han sover :) Gäller att passa på!
Hoppas ni andra har klarat er från förkylningar eller andra tråkiga sjukdomar!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

hörrö! det kanske är svininfluensan han fått? rosslig i halsen och febrig är ju 2 tecken som passar in rätt.

Hoppas han blir bättre snart! Ge han massa pussar från mig.

Kramsi

2009-09-03 @ 14:24:34
URL: http://bunnytrash.blogg.se/
Postat av: Ann-Caroline

Husläkarna i Rimbo är bara sämst helt enkelt! Stackars din lilla pojke. =( Hoppas att han blir bättre ändå snart. Och att du inte blir sjuker.

2009-09-03 @ 17:45:20
URL: http://anncarolinestranings.blogg.se/
Postat av: zandra

stackarn=(

när william var jätte dålig förut och vi gick till doktorn, vi fick inte ens host medicin och han hade virus i halsen och hade jätte ont.

man känner sig så hjälplös...hoppas han blir bättre.

2009-09-03 @ 19:11:00
URL: http://zandrakarlstrom.blogg.se/
Postat av: Papps

Hej Lintroll.

Ja det kvittar nog vart man går. Det gamla vanliga e att dom skriver ut lite pillerutter och e man inte bra om ett par dagar ska man komma tillbaka. Orkar man komma tillbaka så tas det lite prover. Jag tycker det e konstigt att dom i dessa "svinaktiga" tider, skojigt det blev, inte gör en mer noggrann undersökning och kolla upp mer ordentligt va det kan vara för virus/bacill man sugit i sig.



Ha de!

2009-09-03 @ 19:21:40
URL: http://intruder.blogg.se/
Postat av: Petronella

Hejsan i sjukstugan!



Förstår att det inte är roligt när han är dålig. Men det är bra doktorer nere i Rimbo, tro mig, jag har sett många. Att ta ett blodprov på en liten för att konstatera virus är helt onödigt och hjälper inte till att bota. För virus finns det inga piller i världen som biter på. Det är tyvärr bara att vänta ut det. Om de tog ett halsprov så har de uteslutit halsfluss som orsakas av bakterier och som går att ge penicillin mot och som SKA behandlas då det kan ge följdsjukdomar som inte är bra.



Men det är trist att de inte kan ge den informationen på ett sådant sätt så att så att föräldrar förstår. Men tro mig på mitt ord. Han kommer vara sjuk mångamånga gånger till och för det mesta är det allsköns virus som sprider sig som en löpeld genom dagisgrupper och senare genom skolklasser ;o) En långdragen virussjukdom kan ändå få som följd att bakterier "fastnar" sas. Det är därför de vill att han kommer tillbaka om han inte blir piggare.



Fast det är rätt intressant inställning folk i allmänhet har, som din papps tex. Vad tycker han att de ska göra istället för att skriva ut lite pillerutter och komma tillbaka om man inte blir bra? Svinga sitt trollspö och bestämma att alla förkylningar ska utrotas? Jösses, vad bra det skulle vara! Men det går ju inte, man får bara acceptera att ibland är man sjuk och så får man vänta på att bli frisk. Gilla läget helt enkelt, nåt annat går inte.



Förresten behöver man ju inte vara bebis för att bli sjuk, här är det sjukstuga oxå. Helt däckade jag och Amanda. Ont i halsen osv. Måste varit dopandet som smittade oss alla ;o)

Håller tummarna för att han kryar på sig lillemannen och du med.



Stor kram syster Petronella ;o)

2009-09-03 @ 23:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0