Piggelin

Idag så vaknade lilla skrutten och var en riktigt glad bebis, han ville till och med hjälpa mig att slänga in en maskin tvätt. Och blev väldigt fascinerad av tvättmaskinen som snurrade runt, runt, runt. Hostan håller dock i sig även idag men så här piggelin, det var några dagar sedan..

 

 


Idag så ska jag försöka få någon ordning i "lilla rummet" som vi kallar det här hemma. Ett litet rum där det får plats mycket onödiga saker som egentligen ska upp till övervåningen. Så ja, här kommer en liten skymt av vad som väntas..

Kommentarer
Postat av: Petronella

Åh va skönt att han är piggare sötnposen. Vad synd att du inte fått någon bra behandling nere på VC. Jag har haft tur kanske, tycker de varit väldigt kunniga när jag sökt vård och haft med dem att göra i jobbet. Fast det jag menade var just när det gäller förkylningar. Folk har ibland så skumma förväntningar och tycker att de ska bli friska direkt eller att de ska få reda på exakt vad det är. Man kan ju inte utreda alla som söker fullt ut med prover och annat, det skulle bli ohållbart och det behövs inte heller. Men jag tycker fortfarande att det är dåligt att de/doktorn inte kan förklara ordentligt varför man vill avvakta.

Min absoluta övertygelse är att du får mycket bättre vård under lugna former på en husäkarmottagning med erfarna doktorer som sett en hel del än på en akutmottagning med AT doktorer som fortfarande går sin utbildning och har 100 patienter till i väntrummet.

Fast nog tjatat om det, vi tycker olika där ;o) Huvudsaken är att han är friskare nu gullungen. Det kan man inte påstå att jag själv är "snörvel och host" Ska försöka få i mig lite te nu. Kraaaaam P.

2009-09-04 @ 10:26:21
Postat av: Petronella

Nä, det beror nog på vem man får träffa kanske oxå. Sen är nog Norrtälje akuten lite lugnare än danderyd. På tal om svininfluensa så tror jag helt klart att många har haft och har det men att symtomen inte är så starka. Förresten det var inte det de kollade efter när de tog provet? Eller var det halsfluss? På jobbet har vi fått en del info om svinis och det verkar som om man inte testar alla som uppvisar symtom längre. Fick inte någon riktig kläm på varför, eller jag läste inte så noga.

Sen en annan sak. Jag var inte helt korrekt när jag skrev att man inte kan behandla virus. Man kan ju faktiskt använda sig av antivirala medel men de är inte så där toppenbra direkt. Typ Tamiflu och liknande. Skit.... nu började katten hosta av bara fan....undrar om han kan få svinis?? Ska ni till Johan? Tar med mig raggsockorna och era grejjer ditom jag inte är skitsjuk fortfarande. Fast jag smittar nog inte, det är säkert samma skit vi fått. Hur gick det med din sjuka, är du frisk? Puss på dig, vi ses imorgon kanske?

2009-09-04 @ 13:01:23
URL: http://tinnarochtorn2.blogspot.com
Postat av: Petronella

Hahaha, va knäppt det blev. Jag tog bort din kommentar som jag publicerat och avvisade den andra för jag såg att du inte publicerat min osså tänkte jag att du kanske inte ville att nån annan skulle se vad vi snackade om. Å nu kan jag inte sätta tillbaka den verkar det som, shit va puckat....aja folk får väl undra om de nu följer vår konversation...Kram igen!

2009-09-04 @ 13:08:27
URL: http://tinnarochtorn2.blogspot.com
Postat av: Papps

Hej Lintroll,



Va skönt att skrutt är bättre igen. /Kram

2009-09-04 @ 16:57:50
URL: http://intruder.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad go han är min guldklipp. norsk tv har roat dej och dina syskon med hoppas jag får komma och gosa med honom snart kram mormor

2009-09-04 @ 20:00:21
Postat av: Linda

Ja, det är blandade känslor det där med att börja jobba. Fast nu är jag inne i en period där jag känner att jag vill göra något! Men man lär säkerligen tröttna på att jobba efter en vecka el kanske två.. haha. Det är tänkt att jag ska börja jobba i januari, om jag hittar något dvs =)Men gud så skönt för dig, ett helt år kvar alltså! Vad var det du jobbade med nu igen? Ja shit jag fattar nog inte nu hur jobbigt det kommer att bli att lämna honom på dagis i början...

2009-09-04 @ 20:17:46
URL: http://itsallaboutjack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0