09.43

Dagen igår gick fort! Tessan och henns Tuva kom strax efter tolv :) vi fikade och lekte med barnen. Tuva var aningens snabbare i utvecklingen än vad Milo är! Lilla Milo tar saker och ting som det kommer, verkar absolut inte ha bråttom med att komma bort från mig. Han fick en sväng hostmedicin på morgonen så han var inte på världens piggaste humör. Trött och ville mest sitta med mig.. Hostan sitter fortfarande i som berget på nätterna :/
Rickard kom hem strax efter kl 16. Busade med Milo och lagade mat, nattade, och sen åkte han på tennis. Jag själv slängde mig ner  soffan och glodde på Idol och flyttade senare in till sängen och degade framför tvn där istället. Var på ett jätte konstigt humör igår, ni vet när man bara känner obehag i kroppen men man vet inte vad det är som lurar? BLÄ.

Vet inte om det kan ha att göra med att vi försöker få Milo somna om av sig själv. Ni vet 5min metoden fast i lite mildare form? (behöver inget utlåtande om det, tack!) Den känns lite piss faktiskt, vissa kvällar går super och andra inte. De som absolut inte går håller man på att bli helt trasig av. Det gör så fruktansvärt ont att höra honom, och se honom när man kommer in och förklarar att allt är lugnt.  Ska pröva ett tag till men känns det inte bättre för mig så är nog varken han eller jag redo. Vet inte riktigt vad jag tycker om den metoden.. innan vi började så total hatade jag den, jag kunde inte i min vildaste fantasi förstå hur folk gör så mot sina barn, rena rama tortyren för dom små. Men, nu så finns det både för och nackdelar. Dock, så tror jag inte riktigt att det här var min grej.. jag prövar nog vyssanlull tassar istället :)
(antar att det kommer finnas någon läsare som tycker att jag inte är riktigt torr bakom öronen som prövar det här. Det finns SÅ mycket åsikter om just 5min metoden så jag behöver inte läsa fler. Jag har suttit i flera dagar och läst igenom forum efter forum).

Hur som haver så ska jag och Milo hem till Malin&Leah idag. Ska ta en promenad i Rö-trakerna med vagnarna. Alla har ju kommit in i någon slags träningsmani, så man får ju inte vara sämre själv. Men jag håller mig till promenader, är på tok för omotiverad för något annat. Men ett spinningpass väntas i krokarna..
För övrigt så ligger det två paket på posten och väntar på mig ^^ Vyssanlull tassarna och lite kläder från Me&I.


Morgonstund har guld i mun


Kommentarer
Postat av: susanna

Du ville inte ha några kommentare om 5-minutaren MEN! Ni är duktiga som orkar! Det är verkligen jättejobbigt! Jag var precis som du jätteanti men min sambo övertalade mig och vi behövde en drastisk förändring och hade nog egetligen inget val! Vi hade nog egetnligen rätt enkelt, efter kanske 5 nätter gick det bättre och det funkade hur bra som helst i en månad sen fick han spel och tyckte inte det var kul att somna själv längre och vi orkade inte en gång till. Jag beundrar de som orkar! Kämpa på!

2009-09-12 @ 09:58:40
URL: http://grodyngelpojken.blogspot.com
Postat av: Petronella

Lillkillen sötis, gillar tvättkorgen. Är rustas va? Vi har två likadana, har aldrig tänkt på att man kan använda dem som bebisstolar. Jag tänker INTE säga nåt om 5min metoden (först läste jag det som Smin metoden alltså med S och tänke va är det liksom ;o) Men det där med vyssanlullskenor verkar ju superbra, vagga och säng i ett.

Jobbat inatt så nu sitter jag och glor på Ö som håller på att koppla om sladdarna vid tv:n nere, såg ju förjävligt ut! Sen ska jag nog attan ta mig ett glas vin alltså, sen ska Ö laga svampsoppa med getost, såå jädrans gott. Till efterätt skulle han testa nån chokladpudding som vi såg Per Morberg göra på tv häromdagen :o) Ahhh gottigotti...

Ni kan ju sitta där och kolla på er stoooora tv ni, mohahahahahahaha.......



Kram Pellis



Ps. Finns barnvakt på standby här om ni behöver men det vet du ju redan ;o)



2009-09-12 @ 17:59:32
URL: http://tinnarochtorn2.blogspot.com
Postat av: jenny

åhh han sitter! duktig kille

2009-09-12 @ 20:18:47
Postat av: zandra

Sitter han helt själv nu?Vi vågar inte lämna henne helt själv ännu.. =)

2009-09-12 @ 22:09:40
URL: http://meyasmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0