Ta mina ägodelar, ja gör det.. tänk inte på mig

Jag är så förbannad på vår granne som tror att han äger hela jävla vägen. Han ställer sin bil ALLTID iför vår bilplats, hans gäster likaså. Ber oss köra runt på vår tomt för att komma ut, när det i självaverket bara är för oss att backa ut (deras gäster verkar tro att marken är grannens också). Tror att han äger vändplanen utanför vårt köksfönster som är till för allmänheten att vända. Istället används den som HANS PARKERING (bara för att puckot byggt sitt garage precis intill hans tomtgräns). Till råga på allt så har han och hans fru snott MIN KATT, de ger honom mat, kammar honom, släpper in honom, och skryter för sina vänner att "de i huset brevid har tre katter, men en bor hos oss", hånflinar när Felix är på hans tomt och verkligen njuter av det. Och frågar mig hur vi ska göra? Jaha vaddå svarar jag. Ska vi skaffa en kattlåda? kläcker kvinnan ut sig. WTF?! Har förklarat för dessa människor att Felix bor hos oss och ska därmed inte släppas in av dom. Några dagar går och jag tar upp det åter igen, låt bli min katt helt enkelt; lättare än så är det inte. Till svars får jag "men ta hand om din katt då!" Jävla gubbe. Min Felix, MIN KATT skulle jag aldrig skita i. Aldrig. Ser jag honom finkammad en gång till, då vet jag inte vad jag tar mig till? En normal människa borde förstå efter alla gånger jag sagt till. Vad ska jag göra??
Jag känner mig helt maktlös.


Så här kan det se ut när de får gäster, ingen kan komma förbi.

Och där han han stått nu i en timme..

MUPP!




Kommentarer
Postat av: Paulina Otsjö

Ucsh, vilken idiot till granne!! Fattar han inte att han inte kan SNO din katt eller ?!?! Usch, blir så irriterad på såna där!!!

2009-09-24 @ 11:51:10
URL: http://paulinaotsjo.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag skulle slå ihjäl dem. Dem fattar väl själva att matar man katten så kommer den. Felix ser ju de som ett guld läge att få mat och så på två ställen. Kidnappning av katt borde vara straffbart.



kram

2009-09-24 @ 13:27:00
URL: http://malleutanballe.blogg.se/
Postat av: Papps

Hej Lintroll,

Ja dårar e svåra att hantera. Skulle va kul å ställa bilen i rundeln när han kommer så han inte kommer in rakt i garaget. Han får köra runt lite på tomten för å komma in. Få se hur han tycker det är?

/Kram

2009-09-24 @ 19:11:32
URL: http://intruder.blogg.se/
Postat av: Petronella

Vi kommer dit med husbilen vetja och campar mitt i rundeln ett par dagar så får han se på fan jävla puckogubbe....kram

2009-09-24 @ 22:10:32
Postat av: Zarah-Lou

Men vad fan?!!! Nu blir jag sjukt förbannad!!! För det första, kan man inte ringa vägverket (eller vilka de nu är som är arbetsgivare till våra kära lapplisor?) och fråga om man FÅR parkera på en vändplan.. efter det kanske man kan tipsa att det är ett kräk som ALLTID parkerar i er vändplan och att ni har svårt att komma ut med er bil (eller nåt, salta på lite).

Ang. katten så är det FÖRJÄVLIGT!!! Har själv två svansbarn (dock inte utekatter), men de är MINA! Jag skulle bli tokig om någon annan "tog över" mina katter! Felix kanske börjar gå dit istället för hem, de kan ju flytta lite som de vill.. Men jag vet inte vad du ska göra tyvärr.. =(

Kanske bjuda in dem (eller kärringjäveln iaf) och ha ett allvarligt snack med henne, Felix är DIN egendom och att du tar hand om honom, så att hon fattar. Man kanske kan "hota" med en polisanmälan om hon inte lyssnar efter det? Jag vet faktiskt inte. =/

Vilka jävla idioter!!!

2009-09-27 @ 23:10:45
URL: http://zarlei.com/
Postat av: Zarah-Lou

Jag sitter här och spånar. Kan inte sluta tänka på Felixincidenten..



Du kan inte ha Felix instängd några dagar, och sedan gå fram till grannarna och säga att Felix varit tvärsjuk/fått allergi/varit hos veterinären för att han mått jättedåligt. Spytt, bajsat löst, varit hängig, inte orkat äta, inte orkat gå. Spä på som fan! Och säg att du sade till veterinären att du har grannar som matat honom (för veterinären frågade vad han fått äta), säg att veterinären blev helt förskräckt (och nästan arg) och sade att du MÅSTE säga till dina grannar att sluta, de vet inte hur DIN katt reagerar på vad de ger honom för mat osv. osv.

Och så avslutar du med "så bryr ni er verkligen om Felix, så slutar ni mata honom" och så kanske du kan lägga till "och bryr ni er om grannsämjan/min familj så slutar ni borsta honom, för han är vår katt och ni får jättegärna köpa en egen katt som kan bli kompis med Felix" eller nåt..



Någonstans kanske det finns förståelse/sympati hos dessa idioter, även om jag personligen tvivlar.. men man kan ju hoppas!

2009-09-28 @ 00:13:22
URL: http://zarlei.com/
Postat av: Jennie

Gå dit och slå näven i bordet!!! Ge fan i min katt!!! Du kan ju Lina, va bitch nu!

JÄVLA IDIOT GRANNE!!!

2009-09-30 @ 23:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0