Tyst så tyst

Det känns lite si så där att jag inte har någon som helst kontakt med några av min jobbarkompisar.. riktigt ruttet faktiskt! Från att hänga och prata skit varje dag till inget. Noll. Så vill jag inte ha det. Visserligen så har jag haft fullt upp tidigare när Milo var "jobbig" eller vad man ska kalla det, matvägran etc. Så då kunde jag inte röra mig utanför dörren knappt. Men nu, yes jag är flyttbar och kan göra det mesta. Men har inte tagit mig dit på 3månader. Men det känns som att det kvittar, att de inte saknar mig iaf.. ? För ingen hör av sig, och inte jag heller. Det skulle vara roligt att få frågan ifall man skulle vilja hänga med på saker och ting, och kunna tacka ja eller nej. Men vi gör inget, inget, inget. Har blivit någon ond cirkel. Man vill men att det aldrig blir av. Tex Pettersson, bor bara några meter ifrån mig men har nog bara setts 2ggr. Det är väl ändå i det värsta laget det också? Fan så dåligt. Jag som fick för mig att vi skulle hänga mera när vi kom så nära. Men nä, jag ser henne knappt. Jag saknar er. Jag saknar att jobba, känna mig behövd på ett annat sätt än hemma. Skratta och prata skit med er. Äta äcklig köttgryta. Ta emot dryga gäster. Hänga med ut och röka för att titta på. Äta frukost med tända ljus. Bära upp vin. Vara nere i nya. Bli sur för att någon tagit ens kläder utan att fråga. Ja allt, hur det kan bli?

Idag känner jag för att jobba, jobba som aldrig förr. Eller mer umgänget.  Men inte fasen rings jag in någon gång.. En förfrågan har jag fått, men det var för att det första personen var sjuk.   

.     t r å k i g t     .

Barnaskaran


Nu blir det iaf Desperata fruar snart så att man blir lite munter!



Kommentarer
Postat av: Zarah-Lou

Var jobbade du? Låter som restaurang? :)

Tråkigt när man tappar kontakten sådär.. men du kanske oxå hittar dem via deras bloggar? xD

2009-10-13 @ 23:13:40
URL: http://zarlei.com/
Postat av: Anonym

Det kanske inte var så roligt, du som är så snäll, vem vill inte umgås med dig liksom? :)

2009-10-14 @ 12:51:20
Postat av: Jennie Ryding

Hej Lina!

Jag blev faktiskt ganska ledsen över detta inlägg. Du om någon borde väl veta att vi jobbar häcken av oss på jobbet! Att vi inte ens hinner med att träffa våra egna familjer längre. Att man känner sig som en outsider i ens eget hem. När man jobbar skift med övergångar som handlar om 02.00 till 06.00 minst en gång i veckan. Nu har vi också börjat med dubbelpass nån gång i veckan som sträcker sig från 11.00 till 01.00. Plus att vi jobbar på helgerna. Det är inte ovanligt att vi jobbar 6 dagar i veckan. (Ca 200t/m) Tror du att man orkar umgås med nån då när man kommer hem? NEJ! Kroppen skriker bara efter sömn och man är trött, sur och sliten....

De få vänner man har kvar är de man har på jobbet för de är dom enda man hinner träffa och prata med.

Det är absolut inte så att vi inte saknar dig eller inte vill umgås med dig, FÖR VI SAKNAR DIG!!

Du kan ju också höra av dig och komma och hälsa på eller hur!? Tyckte det var ett orättvist inlägg!

Jag har ju själv barn så jag vet verkligen vad jag snackar om!!! Det här handlar inte om att du fått barn, bollen ligger lika mycket hos dig som hos oss andra.

Det ska iallafall bli jättekul att du kommer imorgon!

KRAMAR

2009-10-14 @ 14:09:41
URL: http://www.danegarden.com
Postat av: Lina

JENNIE: Precis som jag skrev så har det blivit en ond cirkel för mig, att jag vill komma och hälsa på etc men jag tar aldrig arslet framåt. Och JA självklart vet jag ju hur det är, jag har ju själv vart i den sitsen som ni står i. No problemas. Ni får ju ta och banka vett i muffe att jag faktiskt vill jobba? Och ringa in mig oxå så att det kan underlätta för er, det var ju det som var mening nu i höst. Nu fick jag ju turen att jobba med er imorgon :) Och jag lägger inte över bollen på er när det gäller att hålla kontakten Jennie, så där tycker jag att du har helt missuppfattat. Jag vet att det är jag som inte tar mig dit eller inte hör av mig, mycket medveten om det. Och jag vet att om jag vill träffa er så får jag ta mig dit, eller höra av mig. Dubbelmoral kanske det, för jag vill att ni också ska göra det.. Men ja, någonstans måste man börja, så det är väl på tiden att jag kommer imorgon! KRAM

2009-10-14 @ 20:32:47
URL: http://llina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0