22.50

Godkväll bloggen

Natten till idag blev det inte mycket sömn alls. Men det får jag skylla mig själv över, kunde ju ha valt att sova i soffan. Men, efter gårdagens videoklipp så kunde jag inte annat än krypa tätt intill Milo. Han bökade som en liten gris. Han verkade dock bättre ikväll vid läggdags, 2 doser med nässpray verkar göra susen (än så länge iaf).
Anyway, idag drog Skorpan med mig och skrutt till Norrtälje. Där handlade hon en super najsig jacka. Är i stort behov av en jag också.. förra vintern gick jag runt höggravid i en fleecejacka, frös så inåt helvete! Men hade noll ork på att köpa en jacka 4storlekar större, onödigt om inte annat. Jag handlade med mig ett par gardiner till Milos rum. Det fick bli spindelmannen, är inte så jätte förtjust i den figuren men gardiner som gardiner. Blev mysigt iaf :) Stannade även på babyproffsen och köpte en "näsfrida" som jag fick råd av sjukvårdsupplysningen att köpa. Har inte använt den än men kan tänka mig att det blir bra jäkla knepigt med en Milo som ska rycka och ta allt man har. För er som inte vet vad det är så en det en liten grej som man ska "suga" ut snoret med. Vi får se, hört många prata gott om det så why not? Ringde ju som sagt och behövde lite råd. Ja, det finns ju inte speciellt mycket man kan göra åt en förkylning mer än att ge mycket vätska, ligga högt, näsdroppar/spray och en näsfrida. Hoppas, hoppas han slipper förkylningen snart.

Till middag blev det klyftpotatis och ugnsbakad lax (som stod på tok för länge i ugnen och blev hård som sten). Och nu har vi tittat idol och Skorpan har entrat sitt rum för att natta kudden. Så det blir inte mycket för mig heller, följer strömmen ner till sängen. Andra natten min stora lillasyster (... ;) ..) sover här, mycket omtyckt!  Och snart kommer mitt hjärtgull hem också, ledig i helgen :)

Ja, det var allt för idag. Trevlig helg!


Min fina, fina Milo ♥


Verkar som att man måste stå ut med att se Rabih en fredagskväll igen. Jag verkligen avskyr hans mesiga röst! Och vadå leka Zlatan, inte coolt. Bort!

Kommentarer
Postat av: susanna

Usch va jobbigt med alla förkyldningar. Harry har varit förkyld i tre omgångar samt haft halsfluss däremellan. Nu verkar det dock gett med sig och han har varit frisk en hel vecka. Men man blir verkligen less på det!

Fin mössa Milo har. Harry har en likadan!

2009-10-10 @ 10:30:31
URL: http://grodyngelpojken.blogspot.com
Postat av: Fia

Hoppas att näsfrida fungerar bättre för er, för oss funkade den inte alls. Har två typer, men ingen av dom funkar.



Kram från fru stedtenfeldt =)

2009-10-10 @ 12:26:47
URL: http://fiiaspyssel.blogspot.com
Postat av: susanna

Smycket är beställt hos www.sandiscraft.dinstudio.se

Kan varmt rekommendera henne! Hon är dessutom betydligt billigare än andra som gör namnsmycken!

2009-10-10 @ 20:43:06
URL: http://grodyngelpojken.blogspot.com
Postat av: Zarah-Lou

Jejemeeeen, vi var på Rimbomarknaden, jag och lilliz! Vi åkte upp dagen innan och åkte hem på marknadskvällen igen xD

Det var när jag skrev ett långt inlägg om marknaden som jag ville upp, så jag övertygade lillesyster och så tog vi båten som gick 2 timmar efter vårt beslut ;)

Det var det värt! Vi gick med farmor och var väl nere på marknaden vid 10-tiden och sedan gick vi väl där till 13-14-tiden någon gång. MASSOR av människor redan då!

Så du har helt korrekt information från din spejare - vi var där! ;D

Så nu har jag lovat familjen att komma upp varje år på marknaden, hehe



Dina grannar verkar inte helt normala om vi säger så. Fy fan för att behöva uppleva dem så ofta.. idioter!

Får hoppas att kattluckan fungerar bra, och att dina små svansbarn oxå inser att grannarna är skit ;)

Sitta och locka på katten när du uppenbarligen hör, låter lite som att de gillar att jävlas och att de gör det uppenbart när du hör/ser! Som sagt, idioter! >=(

2009-10-10 @ 22:06:34
URL: http://zarlei.com/
Postat av: Linda

Ja va man saknar att gosa me han! Undrar jag när man får göra det igen =) har milo börjat krypa nåt? hehe, är inte säker om jag orkar gå igenom allt det igen så nära inpå. planerar ni en till snart? Ja fy för stirrande grannar.. åh va jobbigt.. är det närmaste grannen som står och glor också?

2009-10-11 @ 11:01:31
URL: http://itsallaboutjack.blogg.se/
Postat av: Elli

Hösten är jobbig med alla hemska förkylningar! Hoppas lillkillen blir frisk snart!



Ja, hon är väldigt klok min lilla flicka :) Aurore gick en termin med Moa på dagis, hon verkkar vara en väldigt fin liten unge :)

Ja, men blir väl väldigt förändrad under graviditeten och efteråt. Och tydligen blir man känslig om man ammar :/ Jag minns att det var likadant när jag fick Aurore. Men jag trodde och hoppades att det skulle kännas lite lättare att vara två. Med Aurore var jag ju själv. Men hormoner har man väl lika mycket ändå. Och lika så förändringen som sker med en. Det delar man ju inte på.



Vilket dagis ska Milo gå på? Och när ställde ni honom i kö? Tänkte hur långt innan man måste anmäla till skolverket (heter det väl:P)? Och så är jag bara nyfiken på vilket ni valt :D

2009-10-11 @ 14:07:20
URL: http://Elliaurore

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0