...

Bröööööööl*

Kära Gud, hur länge ska mitt barn behöva vara förkyld? När ska min son sluta hosta sig hes? Hur länge ska han behöva kräkas om nätterna? När ska han få sova om nätterna? När ska jag få sova om nätterna?

Jag får snart utbrott på världen. Milo har kräkts x antal gånger pga av snor och slem. Hans säng är total dränkt. Vår säng ser i stort sett likadan ut. Bytt pyjamas och kuddfodral m.m åtskilliga. Att suga på nappen kommer inte ens på frågan, då kräks han direkt. Han är snorig, täppt och hostar så enormt mitt stackars barn så han kan knappt sova. Vaknar varje timme och bökar. Och jag gör fanemig allt. Bullar upp med kuddar så han ligger högt, lägger böcker under sängbenen, ger honom näsdroppar, försöker få honom att "fräsa" ut snoret, ger en hostmedicin som är helt värdelös på honom. Ja?
Nä, imorgon slår jag en pling till farbror doktorn igen. Envis förkylning som har etsat sig fast! Visst, de kanske inte kan göra så mycket åt en simpel förkylning. Men jag får ångest av att höra honom rossla, knappt få luft och ständigt spy.

Idag så for jag och Miloplutt i alla fall till Uppsala för att inhandla en åkpåse. Och jag hittade en av de bästa, lammskinn. Det är sååå mysig så jag är riktigt nöjd. Blev även en bilmatta till Milos rum, uppskattad kan jag lova. Den är invigd också, en kräka och sen suttit med blöja och bajsat på den ;)

Nu ska jag sätta igång en maskin disk och försöka bestämma mig och jag ska sova med Milo i vår säng i natt, eller om jag ska inta soffan? Efter olyckorna så finns det bara plats för en liten M och en person till :) Sover man i soffan så är det ju större chans att få sig lite sömn. Men kanske inte så snällt mot R som jobbar kväll och behöver sova..?

Slut.

 





Kommentarer
Postat av: jeanette

killen har ju förbannat snygg dregglis måste jag säga ;-)



kollade klippet och nu ser jag ju inget!!

ursch det skär i hjärtat,lukas får sova i min säng inatt..i min 80cm säng :-) moa sover hos grannen :-)

2009-10-09 @ 20:11:26
URL: http://www.bessemess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0