En försmak av vad som komma skall, VINTER!

Som hos många andra har det även snöat hemma hos oss också. Och jag älskar fanemig vintern! Dock inte slasken som kommer på köpet. Men det är sånt man får stå ut med. Hoppas det blir en vit jul! Förra året var i det sämsta laget faktiskt :S

Dagarna som gått då; I helgen så var vi iväg och letade upp kakel. Hittade 2st som var super najsiga, men båda asdyra. Så det fick bli på ikke-listan. Efter mycket fram och tillbaka i hyllorna hittade vi ett reaklipp.. Svarta små kakelplattor. Men nu idag sitter jag här och velar om man egentligen borde ha tagit något av de dyra eftersom man inte kaklar om så ofta ;) Vi får se. Lutar ju åt att det inte blir något byte men men. På torsdag så ska det projektet börja.. skoj! Och man blir mer och mer sugen på att byta köksluckor. Nu har vi bara släta vita.. som vi iofs valde själva som standard för att det bara fanns två andra fula att välja bland som tillval. Vi har kollat runt lite på IKEA´s eftersom måtten passar men jag tycker inte att det fanns allt för mycket att välja bland.. + att jag blir så velig och vill vara helt 100%. Fast vi har sagt att vi inte ska byta än på ett tag (säger R iaf, jag vill byta NU) och lägga peng på tomten i vår istället.

I söndags så bakade jag en äppelpaj som blev halvgod. Glömde det mesta av sockret så den blev "nyttig" ;)
Bjöd över mina föräldrar och lillkorven på fika. Sen blev det ju självklart tvdags, ensam mamma söker. SÅÅÅ jävla bra. Ett av mina absoluta favvo-program :P

Annars har det blivit mys hemma.
Knappt klätt på mig, degat runt i mjukisar och vart allmänt seg. Skönt vissa dagar! Idag så fick jag sovmorgon, 7.30 slog Milo upp ögonen så det var bara att sätta fart och göra oss i ordning till babysången. Milo tyckte precis som förra gången att det var roligt och det gjorde inget alls med att skippa "morgon sovstunden". Slocknade självklart direkt i bilen på väg hem. Tog en promenad i vagnen medan Milo ändå sov, en timmes promenad. Var skit länge sen jag bara var ute och gick, MÅSTE passa på att göra det nu innan det blir för kallt. Eller ja, det finns ju bara dåliga kläder eller hur sägs det?
På tal om det. Behöver fortfarande en vinterjacka. Suck så jobbigt. När man vet exakt i huvudet vad man vill ha och ska lyckas leta upp en.. det finns ju inget värre!!

Mjodå. Nu ligger Milo och försöker vila med pappa sin.. och jag ska förbereda lite mat. Idag blir det svamp och kycklingpasta, nytt recept så vi får se om jag får till det.

Godbaj!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Skuuurt. vi kan ju spendera nån dag i Uppsala, så kan vi hitta en vinterjacka till dig!

Kramis

2009-10-13 @ 17:30:02
URL: http://bunnytrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0