Ärtsoppa&Pannkakor

Igår så var världens bästa Sara här med nykläckta Vimla! Så jäkla söööt. Milo har aldrig vart så där liten, en liiiiten liiiten docka ^^ Verkligen lyser om nyblivna mammor. Självklart fick jag hålla i lilltjejen som undrade vem jag var.. inte ett dugg lik mamma men kände sig bekväm iaf. Vägde inte mer än en fjäder. SÅ fin.
Senare så promenerade jag och min R samt Milo i vagn ner till Korven på kalas. Fikade ytterligare lite mer och en tårtbit slank ner glatt. Inte konstigt att man inte går ner i vikt när man fikar varje dag (!).

Under dagens lopp så stekte jag pannkakor i hejdundrande fart. R försökte sig på två, men dom blev mjuka och sladdriga (sorry, men i det äckligaste laget R) så det var bara för mig att fortsätta.

Idag så är det marknad här i Rimbo och vi ska ner en stund på eftermiddagen. Orkar inte dra vagnen ikväll bland allt folk. Jag vet själv förra året hur mycket jag störde mig på folk som gick runt i snigeltakt med sina barnvagnar. Kan iofs ta Milo i selen, men han väger ju en del. 9kg är inget man släpar runt på länge.

Skorpan sov här igår också, alltid lika mysigt. Eller ja, mysigt. Hon sover ju i sitt rum. Men iaf, äta frukost tillsammans ^^ Just nu så har jag ärtsoppa på storkok, vet inte hur det kommer smaka eller ens se ut. Har ingen stor kastrull som rymmer många portioner så fick dela upp satsen, och då brukar det alltid bli lite krångel genast. Men hur som haver, det får smaka som det smaka.
Ikväll kommer nämligen R´s släkt förbi på mat :)

NU blir det att fixa till sig lite.
Adjö!


Att mötas av den här lilla skrutten när man kommer hem, gör livet värt att leva.

Här åker man i gåstolen, pappa är chaufför ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0