Kattfejden pågår

Fyndade lite på IKEA, 2st hyllor till Milos rum för bara 60kr. Ljusblå färg så de kommer passa perfekt i hans rum, när det väl kommer upp. För jag får tydligen inte banka upp sånt själv enligt R. För jag kan ju misslyckas, inte han ;) Jojo.

Blev även en sväng in på Rusta där utbudet av julsaker var tre dubbelt så stort, och billigare.
Fick med med tre stjärnor som vi satte upp i vardagsrummet igår. Efter lite svordomar och ryck så sitter de jätte bra nu. Men som sagt, biten dit.. den var ganska så lång.
En Pettersson kom över på lite fika och skitprat, bra initiativ ;)

R gick över till grannarna igen (de som tar friheten att både mata och rå om två av våra katter) och förklarade läget att de INTE ska ta in våra katter. Det är fjärde gången vi säger det. Han fick till svars att om de inte får släppa in dom så ska de minsann inte få gå på hans tomt. Vi skulle gå med dom i koppel. Seriöst?!! Man tappar hakan att en vuxen människa han vara så jävla respektlös. VÅRA katter. Vi är trevligt mot dessa två människor och allt vi ber om är att de sköter sitt, och vi vårt. Svårare än så är det inte.
"Vi tycker ju om dom så mycket" - Skaffa egna katter. Punkt slut.
Vi får se hur vi ska gå vidare med det här för de vill verkligen inte samarbeta. Tråkigt att det ska gå så långt till en polisanmälan, de är ju trots allt våra grannar.

Vår andra granne kom över med hennes för en fika. Vi snackade lite om just "kattfejden" och hon berättade att han för några dagar sen hade gått mot brevlådorna. Efter kommer Flingan. Och han säger till henne "Titta på min katt". Hon tittar runt och ser ingen annan än Flingan. Och frågar han vart hans katt var. Han pekar på VÅR katt och säger "Ja, Linas då. Men det är vår inneboende. Vi tycker så synd om dom".

Alltså.
Jag brinner snart.
Vad är det som är SÅ jävla hemskt för våra katter hemma hos oss?! Att de får gå in och ut som de vill i kattluckan? Att de faktiskt tycker om att vara ute när det är kallt? Att de har två matskålar fulla med mat varje dag? Att de får vatten? Att de blir ompysslade när de kommer in?!

Jag tål inte denna människa. Jag har försökt vara jävligt trevlig en lång tid nu. Men vill de bråka, så visst jag är så redo man kan bli.

Nu ska jag göra mig i ordning för lite jobb!
Adjöss!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas det går bra för dig på jobbet..! Vilka jäkla grannar!! Hur kan man ens bara säga som dom säger???



Får Jag o Meya komma å hälsa på er på måndag?Kanske äta lite lunch o ut och promenera?

2009-11-25 @ 21:34:06
Postat av: Jossan

Men herregud vad är människans problem?!?! Fasen va surt att ha en sån granne...

2009-11-25 @ 22:48:29
URL: http://josefinloof.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jävla idiotgrannar altså! Hade blivi galen om nån hade gjort så med min katt! Köp en kattunge och ge dom ;)

2009-11-26 @ 09:14:57
Postat av: Linda

Men suck vilka jobbiga människor!!

2009-11-26 @ 11:01:21
URL: http://llinda.blogg.se/
Postat av: Patricia

Förlåt, men vilja jävla mongo-grannar ni har! Otroligt dålig stil av dem att hålla på så där. Skaffa en egen kattjävel om dom nu är så himlarns sugna på att ha egna! Förstår er frustration, måste kännas sjukt jobbigt. Man vill ju ha en bra grannsämja men dom främjar den ju inte precis..



Ska vi ta oss i kragen och ses någon dag? Nu när alla är friska och krya :D

2009-11-26 @ 11:11:05
URL: http://smokingcankill.blogg.se/
Postat av: Linda

men stackars er.. vilka grannar. Är dom pensionärer? :) Haha ne du, glöm vad jag skrev. Jag trodde att jag skulle klara av nåt som är stört omöjligt. fan ska aldrig mer lova något sådär. Yepp, jag har sökt till Apotekstekniker. Utbildingen är 1,5 år. Vågar inte hoppas för mycket..

2009-11-26 @ 11:43:16
URL: http://itsallaboutjack.blogg.se/
Postat av: MAMMA

hej nu kan jag titta på milo när jag glor på tve har ramat in honom och ställt upp dom på tven nu blir man glad varje dag krammar mammsen

2009-11-27 @ 09:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0