Baconsjuka

Kevin, 4 år, fick en spruta mot svininfluensan – slutade andas

I onsdags fick Kevin, 4, en spruta mot svininfluensan.

Två dagar senare föll han i koma och slutade andas.

– Jag var helt säker på att han var död, säger mamma Mia Brolin.

 

Jag vet varken ut eller in om all kalabalik med vaccinet. HUR kan man vilja vaccinera sitt barn efter man läser sånt här? Aldrig, aldrig, aldrig. Har till och med hört att det är 2st som dött av vaccinet?

För någon vecka sedan så var det strängt förbjudet att ens tänka tanken på att vaccinera sina små under 3år. Men från den ena dagen till en annan så är det tydligen helt okej och mycket behövligt. Finns säkert några fördelar med att ta den omtalade sprutan också, självklart.


Framme på Astrid Lindgrens barnsjukhus i Solna undersöktes han av två läkare. – De sa: ”Det här är på grund av vaccinet.

Det är den enda förklaring vi kan hitta”, säger Dennis Karlsson.

Läkarna uppgav också, enligt honom, att Kevin inte är unik:

– Han är det andra fallet i dag. Det innan var också ett barn som kom in på grund av vaccinet.


Läs mer om artikeln här;

http://www.aftonbladet.se/nyheter/svininfluensan/vaccinguiden/article6086396.ab

 

Nä. Jag är till 98% säker att jag ratar vaccinet än så länge. Dessa biverkningar vill jag aldrig uppleva eller ens vara i närheten av. Big NO NO!

 


Kommentarer
Postat av: Erica

Jag håller verkligen med dig om det här med att vaccinera våra små. Dom flackar fram och tillbaka.. ena veckan så avråder dom HELT att vaccinera dom mindre och sedan ena veckan så ska man, bla bla! Man blir ju totalt splittrad som mammma :/ Men jag är också rätt säker på att inte vaccinera Ofelia. Dock ligger jag i riskzonen, så jag lär väl få mig ett sprut i armen :D

2009-11-11 @ 13:29:52
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: zandra

men tänkt på dom i din närhet, du kanske skiter i att du får svinis men då smittar du ju andra som Milo..så får man tänka lite, inte bara på sig själv=) thihi

2009-11-11 @ 22:13:37
URL: http://zandrakarlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0