Morsning Korsning..

Var en ganska så fullspäckad dag igår, Pau tog ju studenten och hon var så fin :) Tänker tillbaka på min student, går inte att beskriva känslan som kommer när man äntligen ska springa ut från ett tre års fängelse. Så saknade man det så enormt mycket när man faktiskt insåg att man inte ska tillbaka. Fikade i hennes boende, jätte mysig lite stuga.. Förstår att de måste haft det skit roligt ihop de som bott där :) Även om jag inte var på mitt bästa humör och bara ville vara hemma och tjura.. så är jag glad att vi tog oss dit. Fick man grina av sig lite också ;)

Vi åkte in till barnakuten på Danderyds sjukhus. Milo har minskat sina mål ganska så markant dom senaste dagarna så varken jag eller Rickard har mått speciellt bra.. man har inte kunnat slappna av och vid varje måltid så har jag mer eller mindre brutit ihop. Så igår fick det vara nog, vi åkte in strax efter åtta och fick komma in direkt. Satt nämligen inte ett kotte på akuten :) Tur för oss för vi båda såg verkligen inte fram emot att åka in dit och sitta och vänta i flera timmar, som man brukar få göra. När vi kom in fick vi träffa en sån himla go sköterska, som frågade oss hur de var med honom och hur de gått osv. Milo fick vägas och hade iaf gått upp 200g tror jag. Fick en dos bajsmedel och sen så blev det fart i blöjan, SÅ SKÖNT! Sen kom det in en barndoktor som var sänd från helvetet, tog oss i hand och bad mig knäppa upp hans body. Kände och klämde på hans mage och var inte speciellt pratglad.. kollade öronen och Rickard fick hålla i Milos armar. Jag stod på sidan och berättade att jag hade sett något vitt uppe på tandköttet.. om det kanske kunde vara en blåsa eller annat dylikt. Barnläkaren letar runt i hans mun men hittar inget. Jag visar, men här.. vad är det här? Snabbt som sjutton sticker hon in sin träpinne och tittar: "Åh, vad tur att mamma hittade den där, det är svamp" och stack ner grejen ner i halsen så att han höll på att kräkas "JÄTTE MYCKET SVAMP" brister hon ut. Ivrig som hon var så var hon lika snabb och sticka ner grejen en gång till men blev helt förtvivlad när hon såg att det var borta och att det troligtvis var gamla matrester. Rycker upp pinnen och sticker i väg fort från oss medan hon säger: NÄ, det var INTE svamp! I turbo fart. Sen blev hon arg på mig för att jag hade gett Milo alvedon utan att veta EXAKT hur mycket det var, förklarade att jag tog det minsta lilla man skulle ge en tre månaders bebis enligt förpackningen.. Men hon kollade på mig som att jag vore ett ufo (?) JAHA, då får vi se om vi har samma alvedon då!", sa hon surt och vände på kappan. Rickard och jag bara kollade på varandra.. jävla kärring :) Hur många flytande bebis-alvedon finns det då förihelvete?! Hur ska jag komma ihåg sånt när jag inte ens kom ihåg om jag hade borstat tänderna samma dag..

Men det var iaf inget större fel på honom, var lite röd i halsen så vi skulle ge han alvedon lite då och då.. Idag så vaknade han hungrig! :D Så glad, fast fick iofs inte i sej så mycket men är på bättringsvägen.





     

Mysigt morgonbus ♥



Kommentarer
Postat av: Linda

va skönt att han mådde bra! =) åh jag HATAR otrevlig sjukvårdspersonal, fan fattar dom inte att deras jobb är att hjälpa och att vara tillmötesgående... man blir så trött.

2009-06-13 @ 14:35:20
URL: http://itsallaboutjack.blogg.se/
Postat av: Linda

mm dom är knäppa.. går det bättre nu då med maten? äter han ersättning nu eller går de bra med amningen? ja de ska bli jättekul med rummet, har man nåt att pyssla med =) jaha har du tips på nån bra sida? skulle kanske vilja ha några bokstavsmallar, skriva jack kanske.. =)

2009-06-13 @ 18:22:13
URL: http://itsallaboutjack.blogg.se/
Postat av: zandra

jag vet william hade ont i halsen förut och han åt inget fick knappt i han vatten och han var jätte hes och det är inge roligt när dom små mår dåligt och inte får isig nåt=(



men linnet är från gina ja=)

2009-06-13 @ 22:41:12
URL: http://zandrakarlstrom.blogg.se/
Postat av: Papps

Ja kan väl säga att tyvärr var det nog inte sista idioten till läkare ni träffade på. Man har stött på några under åren. Även en och annan sköterska med. Ibland har jag funderat över om inte läkare i vissa fall är det enklaste yrke som finns.



-- Jag skriver ut smärtstillande/penicillin och är ni inte bättre om en vecka så får ni komma tillbaka.



Hur många andra yrkesgrupper kan gör likadant?



Elektriker:

-- Jag skriver ut en starkare säkring. Går den i alla fall får ni komma tillbaka.



Gummiverkstaden:

-- Jag skickar med en pump. Pyser luften ur i alla fall får ni komma tillbaka.



Jag tror det är för lite mos & korv./Kram Papps

2009-06-14 @ 00:26:08
URL: http://intruder.blogg.se/
Postat av: Papps

Glömde nämna en sak. En dödssynd man absolut inte får göra, är att tala om vad man tror/vet att det är för sjukdom som ens barn har. Man förstår ju att det kan kännas kränkande att utan pluggat 7 år ändå kunna ställa en diagnos genom att bara använda sunt förnuft. :-)

2009-06-14 @ 00:31:09
URL: http://intruder.blogg.se/
Postat av: Patricia / Livet med Vilda

Men vilken jävla kärring! Otroligt dåligt bemötande från hennes sida. Usch, sånt gör mig så förbannad..! Så jäkla söt han är, er lilla Milo. Fint namn också, det hade vi funderingar på om vi skulle få en kille. :) Hoppas att det går bättre med maten nu. :)

2009-06-14 @ 14:44:19
URL: http://smokingcankill.blogg.se/
Postat av: susanna

Har precis hittat din blogg! Min lilla bebbe som iofs inte är så liten längre (7mån) vägrade amma när han va 2½ mån, trodde verkligen han var ensam om det. Så de va bara ge honom det han ville ha till slut(flaskan), även om de kändes piss! De blir bättre även om de förmodligen inte känns så just nu!

2009-06-14 @ 19:40:33
URL: http://grodyngelpojken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0