I taket lyser stjärnorna

Idag så kom min kära Pettersson över och tog en långfika med oss, så roligt att träffas. Händer ju inte allt för ofta att vi ses, båda lika lata när det gäller att ta sig till varandra.. även om båda har körkort och bil, haha. Men när det väl händer så sitter man och snackar i ett par timmar om allt och ingenting. Passade ju perfekt en sån här dag när vädret inte riktigt kunde bestämma sej om det skulle vara regn eller inte..
Malin kom förbi och lämnade en babysitter som att vår är kass! Är ju noll gung i den.. men det visade sej att den nya inte heller var något bra, Milo satt en stund helt lugnt och sen så somnade han. Så rolig var den ;) men skön om inte annat.
  Rickard jobbar i kväll och kommer hem när jag sover, man har ju en tendens att somna så fort man ser en säng nu för tiden. Så jag brukar oftast vara helt deckad så att jag inte ens märker när han kommer och lägger sig. Är så tråkigt, men det kanske vänder.. Känns ju inte riktigt att det är som förut när man alltid låg och myste när han kom hem. Nu så är det bara sova, sova, sova!

Ringde över Skorpan på lite mat och efter det tog vi en promenad runt lilla Rimbo. Sen slängde vi oss ner i soffan och kollade på "I taket lyser stjärnorna", en helt okej svensk film.
Imorgon så ska vi till bvc och Milo ska få tre månaders sprutan, läskigt. Jag har aldrig vart mycket för sprutor så hoppas att det går bra.. för både mig och lillen :) Ska bli roligt att se hur mycket han har växt också, det är ju verkligen som alla säger att det går fort! Var ju inte alls länge sen man åkte hem från BB med en klump i magen av rädsla, i fall han skulle sluta andas, inte ha någon nöd-knapp att trycka på i fall det var något.. Man vågade ju knappt ta i sin bebis, i alla fall inte ja.

Just ja, vi bokade dop häromdagen också. Eller snarare jag, Rickard tycker inte alls att det ska bli skoj med kyrkan. Men tji fick han, här är det jag som bestämmer om den saken. Tycker att det är så mysigt i kyrkan, speciellt Rimbos.. så fin med långa gången fram till altaret! Vet inte riktigt hur vi ska ha efter bara, med fikat/lunchen.. vart vi ska vara etc. Antingen hemma men det lär ju bli sjukt trångt med trettio pers i huset. Plus att man kanske inte har kommit i ordning, eller snarare man har nog inte gjort det som att vi flyttar in 4v innan. Och ragga bord och stolar.. hmm. Eller så får vi ha i församlings hemmet, eller vad det nu heter? Det där röda huset där intill kyrkan i af.. Fast där är det så jävla äckligt, känns som att man vore i något fattighjons hus (hur det nu stavas?).. Så vi får se, det är i af bokat den 30 Augusti! :D

 Nu så ska jag hoppa till sängs så får ja se vad dagen bjuder på imorgon! Skulle behöva tvätta och sånt där tråkigt.. men det lyckas man ju alltid dra lite extra på tills man blir tvungen att dra fram ful-trosorna ;)
Natti Natti ♥




•Morgonbus •
(och lilla riv jacket i pannan hamnar med på bild)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0