Som en moders hand på öppna sår

Usch, Milo har kommit in gamla spåret igen.. Ratar flaska och är allmänt gnällig. Kanske kan vara tänder på g? Hur som helst så är jag livrädd att det ska bli som för några veckor sen. Man blir ju helt förstörd av att höra bebisgråt :S Igår tog det över en timma att natta honom. Han visste knappt själv vad han ville heller, fick byta ställning x antal gånger tills båda jag och R tappade humöret och hämtade barnvagnen. Körde fram och tillbaka över en tröskel och han somna nästan direkt, matade honom i sömnen och sen bar vi honom till hans säng. Vilket bök! Men han äter sin andra mat jätte bra, det är det bästa. Fick råd på bvc att utöka smakportionerna och det är gjort, nu äter han en halv portion runt lunchtid. Och lite katrinplommon på det så att det sätter fart i blöjan ;) Antar att det kommer gå ganska så fort för honom att komma upp i ett riktigt mål. Men det tar ju ett tag att vänja hans lilla mage. Ska bli skönt att få en tid hos barnläkaren i af, även om de kanske inte hittar något fel så kommer det vara en sån lättnad att vara där. Minns när vi var på barnakuten en kväll med honom, man kände sig som en ny människa med fullladdade batterier när vi åkte hem.

Idag så bär det av till IKEA för vår del, ska inhandla lite smått och gott till huset. Dock så kommer det nog inte bli så mycket som att vår bil inte är den största. En kombi vore ju något men när karln är riktigt fäst vid sin SAAB så är det inte mycket att deala om ;) Så då får man dra till med andra åtgärder för att det ska bli lite plats, sittdelen ska invigas idag (men sen kör jag nog vidare på liggdelen, för han toktrivs i den). Vår liggdel kan man inte fälla ihop till ett paket så det tar massor av plats, och barnstolen som kan fästas i vagnen är typ för liten. Han växer ju så fort våran bebis. Helt plötsligt blev han ett barn.
Nu blir det dusch!


Skulle ju börja byta ut alla mål till shake, men det sprack totalt. Igår blev det en burgare från Vikningen och en liten pommes, till råga på allt så avslutade jag det med en glass. Sen mådde jag så illa så jag trodde att jag skulle spy i bilen på vägen hem.. Typiskt, att man inte kan hålla sej en dag när man har vart utan i 3v?! Vad är det som händer med mitt begär.

Kommentarer
Postat av: Linda

haha! samma här, har nästan blivit värre! knäpp man e..

2009-07-21 @ 11:22:02
URL: http://itsallaboutjack.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag är likadan lina. Vissa dagar är jag jättemotiverad och vissa dagar inte alls. Idag kör jag bara shakes. Men någon gång i veckan ska jag äta en middag iallafall. Men när jag väl äter något onyttigt så mår jag skit! jag mår så jävla illa.. vilket är bra? Men det har man ju glömt tills nästa gång :P

2009-07-21 @ 15:27:04
URL: http://yulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0