Jag följer dig längs vägen den natten, så vuxen i din hand.

Har precis plockat undan en stor hög med disk. Snyggat till i "Milos skåp" där vi förvarar diverse grötar/vällingar samt hans tallrikar/skålar. Alltid skönt att ha undan plockat till morgondagen..
Då jag inte har något alls att göra? R jobbar hela dagen och kommer inte hem förs midnatt. Så det kommer bli en lång dag för att inte göra någonting.. Alltså, jag måste styra upp något.

Idag har vi träffat Filip, Jenny och Stefan. Mumsade i oss sista biten av choklad kakan, Devil´s chocolate cake. Första gången jag fick smak för denna kaka var det hemma hos Pell&Örj.. Så god och krämig. Verkligen ett tips för er chokladälskare!
Bjöd över några från familjen för lite fika senare på eftermiddagen. Så mycket fika har det blivit idag,
jag skyller på att det är lördag ;). Kan nöja mig med att det blev en timmes promenad under Milos sovstund iaf.

När det var dags för Milos kvällsmat så hände något som jag inte kunde lösa själv. Nämligen strömavbrott och hela huset blev beckmörk. Fick en smärre chock och letade upp tändstickor för att tända ljusen med. Vi äger inte en ficklampa? Det är ju sjukt, det måste man ju ha. Ringde R för lite guidning. Men polletten trillade inte ända ner så jag ringde min käre far som puttrade upp med bilen istället. Fällde upp en knapp och han konstaterade att det var vår vattenkokare som lagt av. Sen blev det ljus i mitt hus igen :)
Fick mig en kurs som att det säkerligen kommer hända fler gånger under min livstid. Har alltid vart rädd för att få stötar från mackapären så jag har alltid hållit mig flera meter ifrån det. Men det fanns ingen risk för sånt ;) Så, i framtiden kommer jag kunna lösa sånt här själv (förhoppningsvis)

Och HUR skönt vad det att Idol-Tove åkte ut igår då? Oh my. Den lilla flickan har gått mig på nerverna flera fredagar i rad nu. Verkligen avskyr hennes attityd! I början när Idol körde igång så valde R och jag ut vilka två som vi trodde skulle vinna. Jag hade Reza och Tove, R hade Eddie och Erik. Så jag åkte med andra ord ut igår.. Håller tummarna på Erik nu!

Nu blir det lite tvchill, känner mig hur trött som helst så det blir att zappa fram en film.
Vi hörs imorgon igen!


Platsgranen är framtdagen och fick sin plats på tv-bänken, Milo kunde inte slita händerna från den på golvet


Nya tomtarna jag fick av mamma, super söta.

 

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0