Jag har förändrats

Jaha, vad händer idag då? Inte ett dugg känns det som. Känner för att åka och köpa en ny barnvagn, vilket inte är smart alls. Tror inte det finns riktigt såna slantar över den här månaden som att boendet har blivit dyrare. Att man kunde bli så tokig i barnprylar var det ingen som upplyste en om.

Tror att det mesta jag pratar om är barn och dessa leksaker, men man blir nog så när man får barn? Även de som inte trodde att de skulle bli så, jag. De vänner jag har som inte har barn tycker nog att jag inte alls är mig lik, den som jag var för 1½ år sen är inte den jag är idag. Kunde hänga nere på "Stadion/Dimman" två gånger i veckan, dricka mig redlös när jag kände för det, göra impuls grejer, sova bort en hel dag. Ja, ni som inte har barn vet vad jag skriver om.. Det skulle jag aldrig göra nu. Jag varken vill eller känner för det. Visserligen kan jag ju känna ibland att jag saknar det man hade förut också, när några av dom man umgicks med förut knappt frågar hur det är.. är det bara för att man fått barn och inte dom (?).
Min måndag handlar inte längre om vad som har "hänt i helgen" eller vilken fest som var bäst helt enkelt.

Nu ska jag försöka få tag på Sara!
Tack för mig.



Så här ser det ut när Milo ska åka i vagnen

Kommentarer
Postat av: Erica

Va kul att ni båda läser! :D



Jag vet EXAKT hur du menar / känner. Det är samma för mig. Samtidigt som man kan tänka tillbaka på tider och sakna så skulle jag aldrig byta ut det jag har idag och det är som du säger, man har ingen lust att gå ut längre. Inte på samma sätt - varenda helg osv. Visst kul att gå ut ibland, men det är stortsätt bara familjen som finns i huvudet då :) och man längtar hem! :P



Inget slår en hemma kväll med sambo & lillan. En bra film och massa gott! ^^

2009-08-18 @ 10:06:53
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Papps

Hej lintroll,

Dom som inte har egna barn kan inte sätta sig in hur det är att ha barn och sen blir dom nog lite less på att höra en prata barn. Dom fattar inte grejen liksom.



Att man ändrar sig e nog typ ett nedärvt beteende för att man ska ta hand om dom små liven. Jag menar vem kan motstå blicken och ansiktsuttrycket som Milo har bilden!



Sen får festerna va hur roliga som helst.

2009-08-18 @ 11:00:28
URL: http://intruder.blogg.se/
Postat av: zandra

Säg till om du vill ha med dig några shopping kompisar kanske.. =)

Jagoch Meya följer gärna med! =)

Så kan vi snacka barnstuff..

2009-08-18 @ 16:12:03
URL: http://meyasmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0