6 månader har susat förbi

Vet ni vad.. Idag blir min lilla fis 6 månader, och har hunnit bli 70,5cm lång och tjockat på sig hela 8980g. Inte klokt att han legat i magen och sparkat hejvillt. Och nu är han ute och lever rövare, nä inte inte så pass kanske. Men det får inte vara "tråkigt" en endaste sekund, då säger man bestämt till.
Tänker tillbaka när han var 3 månader, vilken sjukt jobbig tid det var för både mig och R. Matvägran och allmänt arg/ledsen i flera veckors tid, visst hade han ljusa dagar också. Men det var inte många det.. Vi båda mådde piss! Mest jag som bröt ihop när någon frågade hur det var :P Mycket "ömma tår" under den tiden. Och nu är det som bortblåst, man glömmer verkligen. Lika så förlossningen? Konstigt. Har ju faktiskt inte skrivit någon förlossningsberättelse än heller, så det är väl på tiden att man början knåpa ihop en innan man glömmer helt.

Senaste veckorna så har jag blivit fruktansvärt glömsk, värre än under tiden jag ammande. Glömmer vart jag
lägger mobilen fast jag la ned den 15min tidigare, tappar bort nycklar, glömmer vad jag ska göra etc. Jag tror allvarligt att jag börjar bli dement. Man stressar upp sej som fan och man blir irriterad på sej själv att man inte kommer ihåg saker och ting. Undra hur det ska bli när jag blir gammal? Kommer inte ens veta vem jag själv är :S

Idag så har självaste Skorpan vart här i stort sett hela dagen, (som för övrigt glömde ta med bilder från Milos dop så bilder från den dagen kommer inom kort) knatade precis hem. Vi har inte gjort ett dugg, lekt med Milo, tittat på tv, ätit mat, bakat m.m Tänkte hyra film men den fanns inte (Them) och det var ju inte speciellt så mycket nya filmer som har kommit. Det mesta fanns hemtankat under den tiden man fick :) Så det får bli tv istället!
Annars så har det inte hänt mycket idag, en helt vanlig dag med en massa tråk. Vi fick hem mer fyllningsmassor så imorgon så ska R och hans daddy fortsätta igen.

Imorgon så får jag finbesök; Marina, Sofie, Sär (och kanske Moa, jag hoppas det). Det var hur länge sen som helst jag träffade dom!! Mina bästa barndomskompisar, Sär och Moa kom in i senare skede under gymnasietiden men de andra två damerna har funnits med länge. Ska iaf bli super roligt att träffa alla samlade, det händer som sagt alldeles för sällan.

NU ska jag fixa i ordning lite kantarellmackor, gott va? Mummsfillibaba.
Hoppas ni haft en jätte skön dag!

Älskade barn, en dag gammal.

Stort grattis till Fia & Thomas som gift sig idag ♥ Massor av lyckokramar från oss!




Kommentarer
Postat av: zandra

ja alla verkar vara inne på att träna nu, så dags för dig att hålla tränden eller bryta den kanske=)



William trivs jätte bra på dagis och det går super bra, så det känns jätte skönt..



hur länge tänkte du vaa mammaledig??

2009-09-09 @ 20:50:27
URL: http://zandrakarlstrom.blogg.se/
Postat av: Fia

Tack så mycket Lina, Rickard och Milo =) Det gick bra idag, det var över snabbt och det var bara att säga ja, så nu har jag två fina ringar på fingret som glittrar så fint ;) Jag har druckit en del glas vin så lite på luren är jag ;) Och vi är ensamma ikväll oxå =)



Hoppas ni alla mår bra!



Kramar från familjen stedtenfeldt =)

2009-09-09 @ 21:19:59
URL: http://fiiaspyssel.blogspot.com
Postat av: Michaela

Jamen hej! Vad kul och otippat att du skulle trilla in :) Hoppas allt är bra? Familj och hela paketet kirrat redan, grattis! Åh vad söt Milo är. Är du/var du innan du blev mammaledig kvar på Johannesberg? Ha det fint, kram!

2009-09-09 @ 21:46:39
URL: http://michaelasandberg.blogg.se/
Postat av: Linda

haha! jag vet jag är så tråkig. kommer på så mycket knäppt när jag går hemma =)

2009-09-10 @ 07:45:36
URL: http://itsallaboutjack.blogg.se/
Postat av: Elli

Tack :) Ja, det närmar sig nu.. Otroligt skönt att räkna dagar istället för veckor :D Kram

2009-09-10 @ 08:08:50
URL: http://elliaurore.blogg.se/
Postat av: Petronella

Lillrickard, ett helt halvår, shit vad tiden går. Hoppas ni får en trevlig träff och att kakan blir god. Nu blev jag lite sugen att baka en själv....hm....Kram Petro

2009-09-10 @ 11:15:38
URL: http://tinnarochtorn2.blogspot.com
Postat av: Ann-Caroline

Grattis Milo! Stora pojken ju!

2009-09-10 @ 21:48:42
URL: http://anncarolinestranings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0