28/10-09 10.15

Uhuja. Ibland händer det att man inte ens orkar logga in på bloggen.. Noll motivation att skriva av sig. Men, idag känner jag att det är på tiden. Dagarna som gått så har det vart lite av varje.

Ätit mat, bytt blöjor, städat, tvättat, busat, storhandlat, Skorpan, fotograferat Milo på fc, träffat andra barn, kollat på tv, betalat räkningar, shoppat, kollat på film, träffat kusin Dexter, +1kg, osv, osv, osv.


Något som det har blivit alldeles för lite av, SÖMN. Är ett himla bök för stackars plutten som återigen är förkyld. Malin berättade för mig att första levnadsåret så blir oftast barnen förkylda nio gånger. MEN vad fint då! Bara fem gånger kvar :) Febern kommer och går men han känns lite bättre idag, han sov ganska så lugnt i natt iaf.

JO, och vet ni vad. Jag har ju faktiskt inte nämnt här på bloggen att Milo har fått en kusin för några veckor sen. En liten Dexter som faktiskt inte alls var så liten, över 4kg! Min halvsyster Ewa är det som är mami.

En annan sak som stör mig något så otroligt är att jag gått upp ytterligare 1kg. WTF? Sen jag slutade med bantningen så har jag gått upp 3kg. Jag får allvarligt psykbryt. Varför ska det vara så svårt att vara sund? Ta sig till ett gym? När man vet vad som är problemet men inte orkar ta tag i det? Jag blir så trött att jag ska vara så lat.

Och inte har jag tömt kameran heller, så inga nya bilder. Det ska R få göra innan han börjar jobbet, så att det blir gjort. Har märkt att många av bilderna på Milo att hans näsa blir gul?.. Den är inte det i verkligheten eller på någon annans kamera. Kanske är fel på min? Vilken tur att man har tagit alla foton med den. NOT.

Kommentarer
Postat av: Papps

Hej Lintroll.

Jag tror att det går att ställa in på telefonen/kameran. Är något som kallas vitbalans som ställes in mot ett vitt paper eller något annat som är vitt./Kram

2009-10-28 @ 11:32:33
URL: http://intruder.blogg.se/
Postat av: Therese

Haha. Jag tror att många barns näsor är gula pga all mat dom kladdar där! Harrys är oxå gul, rätt ofta. hehe.

2009-10-28 @ 13:44:59
URL: http://tisskisset.blogg.se/
Postat av: Zarah-Lou

Har en ysterson som heter Dexter, älskar det namnet! :D

2009-10-28 @ 17:00:26
URL: http://zarlei.com/
Postat av: Jossan

Jag förstår PRECIS va du menar med vikten. Jag har aldrig haft några problem förut med att gå ner i vikt. Men nu verkar det ju HELT omöjligt att låta bli sötsaker, eller att göra nåt så simpelt som att ta sig iväg och träna...



Hoppas Milo mår bättre snart så att vi kan umgås =)

2009-10-28 @ 19:24:50
URL: http://josefinloof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0