Lördag 09.55

Sitter precis och avnjuter lite frukost. Vörtbröd med kryddost, vanilj yoghurt och en kopp Latte Mochaito (å hur det nu stavas) - gotti gott.

Igår traskade jag med Klippan för att checka läget. Där träffades ett par mammor med sina barn och snackade samt blev bjudna på lunch. De hade en sångstund innan lunch, vilket jag kanske inte tycker är det smartaste. Ungarna vill ju absolut inte sitta still och har man en hungrig kille som Milo som gärna vill äta direkt när hungern smyger sig på. Är det ingen hit. Men alla var givetvis jätte trevliga, blev bjuden till kyrkan på lucia. Medelåldern på Klippan var kanske runt 35år, jag var yngst. Så det kanske inte fanns så himla mycket att prata om, de har ju lite mer kött på benen om man säger så.
Efter att ha prövat Rimbos förskolor och Norrtäljes, så måste jag ändå säga att N-tälje är bäst.

Ikväll kommer (förhoppningsvis) familjen S hem tills oss. Lilldamen verkade hängig igår och ögoninflammation i krokarna för andra. Men vi får hoppas att det är bättre idag, annars finns risken att jag tömmer en hel låda vin själv. Och det vore ju inte så roligt att gå upp tidigt på söndag då.. nöö.

Hoppas ni får en trevlig helg!
Och vad roligt att ni blivit fler som läser bloggen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0