Godmorgon fina läsare!

Helgen har vart fullspäckad av roligheter och massor av onyttig, och ja.. jag har faktiskt ätit både det ena och det andra! :) Pysslade ju med smörgåstårta som faktiskt blev helt okej.. hade inte glömt allt i från flygis. Och självklart med lite hjälp att Petterssons recept blandat med mitt så kan ju inget gå fel, kan man tycka :P Vi har firat Rickards 25års dag och träffat så mycket släkt. Milo fick träffa sin.. hum, vad blir det nu. Rickards kusinbarn, syssling? Anyway, en liten Erik som är ca två veckor äldre. Tog varandra i handen och hade lite magiska blickar tills Erik inte tyckte det var speciellt roligt längre. Roligt att se vad mycket det händer på bara två veckor, Erik var jätte stadig medan Milo fortfarande är lite ihopkurad.

De senaste dagarna så har vi börjat ge Miloplutt smakportioner, fast.. jag vet inte.. smakportioner låter lite klent, får ge med mig att jag faktiskt ger liiiite mer. Han tycker ju att det är så gott och blir sur när det är slut, och hans mage verkar tåla det så.. jag tutar och kör, fast lugnt :) Han har fått smaka potatis&majs och igår så prövade vi potatis&palsternacka, och dom äter han med stor aptit. Någon sked aprikospuré efter är inte heller dumt.. smasksmask.

Och vilket sjukt väder det är då! Jag håller på att dö av värmeslag.. Nu är verkligen sommaren här! Hoppas det håller i sig tills takplattorna på huset är uppe :) de ska upp någon gång i veckan tror jag det är sagt. Jag och R åkte upp igår och städade lite, var en del att sopa och sen slänga ihop lite högar med plankor. Skorpan var hemma och passade Milo medan han låg och kvällsknorra :) Den här veckan kommer det nog hända en hel del nytt med huset så räkna med mycket bilder! (eller ja, det händer ju mycket nytt hela tiden med det kanske inte är så roligt att se småpyssel??) Idag så är det tänkt att vi ska ge oss iväg och leta/köpa färg också.. vi båda vill ju ha en lite blå/grå färg, så hoppas vi hittar någon fin! Den som vill hjälpa till att måla så är det ju bara att höra av sej, vi börjar nog kommande dagarna eller veckan därpå ;)

Han snackat ihop mig med min sis Nette som ska sy Milos dopklänning, att jag inte tänkte på det tidigare. Hon är ju en jäkel på att sy och att inte tala om att göra tårtor! Kolla in hennes blogg på momangen! Vi ska i af försöka komma iväg och kolla på tyger ikväll så att hon kan börja.



Nöjd kille :)


  
Smurfar med pappa + smörgåstårta

Kommentarer
Postat av: Cissi

Fasiken så söt han é! O du verkar så duktig me allt! kram/ cissi

2009-06-29 @ 19:20:52
Postat av: Sandra

Hur är det med er i värnmen?? Här är de bara fint =)

Milo vilken liten knubbis han är =9såå söt!Har du helt sluta ammat honom nu eller?

Jag ammar ff Meya för hon totalvägrar flaskan heelt galet!Hon har ju tagit den tidigare men nu senaste månaden är de totalstopp...galen så fort hon ser flaskan =) Du vi måste ta o ses ngt men kanske inte så skönt o promenera i den här värmen =)

Hur går de med ert hus då?när räknar ni med att kunna flytta in?

Kram på er

2009-06-29 @ 21:29:02
Postat av: Lina

Sandra: Hej tjej! Arsch ja du det är föör varmt, Milo kan knappt ha på sig något för att det bara rinner om honom! Aa jag fick sluta amma helt, han ville helt enkelt inte längre.. svårt med flaskan i början men nu tar han den bra. Jobbigt att hon inte tar flaskan alls, man blir ju lätt ganska så låst så.. men var glad att amningen fungerar så pass bra, bästa mjölken ;) Ja jätte gärna en prommis, skickar över mitt nr i dagarna! Vi får flytta in den 27juli :) KRAM!

2009-06-30 @ 09:24:56
URL: http://llina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0