...

Det händer inte så mycket just nu känner jag.. dagarna går mest åt att försöka komma in i lite rutiner och värma mat till milo, att det skulle vara så jobbigt att värma och greja trodde jag aldrig. Men fy fan vilket bök, så smidigt man har om man ammar! Men nu är det fanemej slut ammat för min del, jag ger upp. Så det är väl lika bra att vänja sig antar ja! Iofs så är det ju rätt skönt att ge flaska, jag blir ju friare och kan tex åka iväg en stund. Och han trivs ju lika bra hos mig som han gör hos sin pappa..

Idag så har jag försökt plocka undan lite, men det gick inge vidare.. varken på humör eller hade riktigt tid. Milo har inte velat underhålla sig själv riktigt idag så han har velat hänga på det mesta jag ska göra.. Så hemmet ser ut som en bombnedslag och det luktar gammal kattlåda :) så trevligt att vara hemma! Usch vad jag längtar till huset.. ska bli så JÄVLA skönt att slippa den här äckel lägenheten!!
Har i af lyckats ta mig ner för att handla lite påfyllning till kylen, så något nytta har jag iaf gjort. Ikväll blir det korvstroganoff med ris (min favvo). Blir ingen täby idag, men imorgon så måste det blir av för studenten är ju på fredag :) alltid ska man vara ute i sista minuten med allt.

Aja, snart så dimper Rickard in genom dörren.. mys, saknar honom alltid när det är regnigt och grått ute. Då vill man bara krypa ner i soffan :)



     
Milos nya mat, NAN1 äter han med godaptit blandat med bröstmjölk.
MAM Ultivent nappflaska, helt klockren!

Kommentarer
Postat av: zandra

Jag lovar det är det=)

2009-06-10 @ 16:57:58
URL: http://zandrakarlstrom.blogg.se/
Postat av: Sandra

Blandar du ersättningen m bröstm jölk?hur?ska jobba både imorgon o fred så är lite orolig att d ja pumpat ur räöcker så då tänkte jag att du kanske vet hur man kan blanda?

Kram

2009-06-10 @ 18:37:50
Postat av: Lina

Till Sandra: Hej! Yes jag blandar hej vilt med bröstmjölk och ersättning. Jag gör så här: Kokar upp vatten till ersättning 100ml till ca 7mål om dagen, alltså 700ml. Häll upp i någon flaska, typ 1,5l läsk flaska. Blandar ersättningen när det är dags för mat, brukar variera lite hur mycket men oftast 100ml ersättning. Blanda enligt förpackning. Har bröstmjölk utpumpat i kylen så blandar ihop båda dryckerna KALLA! Viktigt att det är samma temperatur på båda så att inte mjölken förstörs.



Skakar ihop allt och ställer det sedan i vattenbad, droppar ut lite på handleden så att det inte är för varmt! Sen är det klart :)

Du kan oxå göra ersättning för varje mål och då brukar ja värma det var för sej, så när båda är lagom varma så slänger ja ihop det. Ah, du får fråga om du inte förstår! Lycka till :)

2009-06-10 @ 21:33:56
URL: http://llina.webblogg.se/
Postat av: Sandra

hur ofta äter han ersättning då?usch är så orolig att de inte ska räcka de här dagarna ja måste jobba..

Undra vad som händer om inte min urpumpade mjölk räcker, tror du de är dumt att man ger ersättning då?Tänkte om dom inte smällter de lika lätt?

Har du köpt bröstpump nu?

Har du slutat ammat helt?Är han helt ointresserad av bröstet?Så skumt ju!P.g.a sprutan?

2009-06-10 @ 21:46:53
Postat av: Alexandra Möller

Vad duktig du är!! :) Kämpa på, värsta supermorsan! Klockrent, langar recept och grejjer...;) Hoppas allt är bra annars! Som sagt, han är sååå jäkla söt lille Milo! Kram

2009-06-10 @ 22:31:17
URL: http://molleralexandra.blogg.se/
Postat av: Lina

SANDRA: Nu så blandar jag det till varje måltid, han äter med ca 3-4tim mellanrum. Han äter ca 150ml max varje mål. Förstår att du är orolig, är ju jätte svårt att veta hur mycket de får i sej vid amningen. Men blanda 200ml som du vill i flaska så äter din bebis till han/hon e mätt helt enkelt. Som att det är blandat med bröstmjölk så tror jag att det mättar mer än bara ersättningen.. Tror inte heller att det blir dumt i magen, bvc säger att de bajsar mer av ersättning. Man kan massera magen oxå så kommer tarmarna igång!



Har lånat en elektrisk bröstpump och det är super skönt att slippa handpumpa! Ratar fortf brösten så har jag slutat erbjuda, vi båda är gladare om ja ger flaska! Ingen aning om det var sprutan faktiskt, men det började i samband :S



Och om din mjölk inte räcker så är det ju inte fy skam att "bara" ge ersättning, är ju jätte bra mjölk det med!

2009-06-10 @ 22:58:01
URL: http://llina.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Hon var ju hemma med mormor idag och vägrar ta flaskan, usch så jobbigt men 5 timmar utan mat o ändå hyfsat nöjd, konstigt??!Men man vill ju att dom ska kunna ta flaskan också.. gjorde ju de sist ja jobba men ssta mjölken johan skulle ge na hade härsknat, så hon får bara kvällningar av flaskan... även när mormor testa med ersättningen... skuumt.!

2009-06-11 @ 17:56:12
Postat av: Lina

Sandra: Vad jobbigt! Ja visst är det konstigt att de klarar sej :)Hur gammal är din bebbe? Är ju så olika med alla barn, villa gillar flaska och andra inte. Det är ju bara att pröva dig fram, klart att det är läskigt för lillen med något nytt än mammas bröst :)

2009-06-11 @ 19:34:52
URL: http://llina.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Hon är ju 15 veckor nu.. Jaa man fattar inte, hade jag varit hemma hade hon snuttat minst 2 ggr. verkade som sagt helt o intresserad av mat egentligen när jag kom hem men gick lixom med på det.. när jag la fram det =) =)

Men de konstigaste är ju att hon tagit den förut, innan hon fick den där härsknade mjölken o nu bara vägrar hon, blir tok förbannad tydligen =) men men.. en spännande dag jag har att vänta imorgon, måste jobba på förmiddagen eftersom de är studenten.. pappa får kanske vara på jobbet med lillen =)

Men du pumpar inte ur längre heller eller?spänner de inte längre??

2009-06-11 @ 20:19:17
Postat av: Lina

Sandra: Starkt att du "vågar" åka iväg och jobba, jag är fortfarande lite nojjig. Fast du senaste dagarna då det har vart krångel har jag önskat att jag var bort mera.. det är kämpigt. 15v, vad roligt.. då är ju våra nästan lika gamla :) Jo jag pumpar fortf men inte mycket.. kanske 3-4ggr om dagen så det spänner så sjukt mycket mellan pumpningarna!

2009-06-11 @ 22:01:52
URL: http://llina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0