Regninga torsdag

Nu är vi hemkomna från Norrtälje och BVC. I ntälje så lämnade vi in bilen för lite omsorg, den fick en ny lampa och olja :) Under tiden gick vi till flygis och tog en kaffe. Milo passade på att visa upp lite nytt bus han har kommit på också.. han pruttar med munnen, haha :) så söt. Han har vart så himla glad idag vårat lilla bus..
När bilen var färdig så åkte vi till Rusta och köpte lite färg, och annat krafs jag behöver till våra hallmöbler.. så snart får jag väl sätta igång med det, men jag vet inte riktigt när jag ska få tid..? Rickard fick med sig lite tennisbollar från Intersport som han var hur nöjd som helst med, var tvungen att ta upp förpackningen flera gånger för att bara beundra. Så jag antar att Örjan kommer få höra minst lika mycket om sina fantastiska tennisbollar ;)

Dopkorten kom idag också. Och jag blir SÅÅÅÅÅ jävla arg på mig själv att jag har skrivit fel!! Rickards nummer är fel med en siffra och det värsta.. jag har skrivit fel på Milos födelsetid :S jag blir så less. R mobilnummer hade man kunnde fixa till med ett sträck bara men med klockslaget är krångligare.. så jag får helt enkelt beställa nytt. Satans helvete vad typiskt.. Tyckte att jag kollade igenom många gånger, men tro på fan att det är något fel iaf.. ja, SUCK!!

Bvc då, Min älskling :) Idag blir han 4 månader och tiden går så fort! Kan inte förstå hur han fick plats i min mage. Saknar att ha honom där inne ibland.. när han väckte mig med en buff på morgonen och alltid hade hicka på kvällen.. känslan att ha något som växer i en är helt otrolig och går inte att beskriva. Idag så väger han 8045g och är 65,5cm lång. Bara vuxit en halv cm sen en månad tillbaka med varken jag eller R är ju speciellt långa.. I vikt går han iaf upp som han ska, trots matvägran och ont i magen. Pratade lite om smakportioner och hon tyckte att det var jätte bra att vi hade börjat redan som att han verkar så pass intresserad. Milo sitter ju alltid med oss när vi äter (om han inte sover middag förstås) och smaskar förfullt, gott gott :) Sen tog vi även upp om att andra som tex, mamma/mormor etc som lägger dig i när det gäller hans mat.. det får inte vara si eller så, man ska helt enkelt göra som dom för så har minsann dom gjort med sina barn och blabla.. Ja, jag vet inte hur ni andra mammor har det men för min del så blir det alltid tjafs om något som de ska lägga sig i med. Säger varje gång, det är mitt barn och jag gör som jag vill. Fungerar inte det så frågar jag efter råd! Och när jag ändå skriver av mig lite.. Det är inte bra att ge Milo mosad potatis med smör och salt, jag frågade idag på bvc och hon sa absolut nej! Så nu kan vi sluta tjata om det tycker jag..
Förstår inte varför det ska vara så mycket press hela tiden, hur hade det vart om jag var 35? Hade någon fortfarande sagt hur jag skulle uppfostra mitt barn och hur/vad/när jag ska ge mitt barn mat? Varför kan inte jag få pröva mig fram som andra mammor utan att det är fel för att jag inte gör som min mamma eller hennes? Och allt hysteri om kokt potatis, ta er potatis och kör upp i röven! Är det så jävla viktigt att lära sig att äta potatis? Vafan hände med grönsaker eller fisk, är inte det viktigare? Folk i min omgivning tycker att jag är dum i huvudet för att jag inte gjort denna speciella röra "Ge ungen potatis, jag säger bara det.. ge honom potatis!!"eller "Lär du honom inte äta potatis så kommer du aldrig få honom att äta!"- jag vet inte hur många gånger jag hört det senaste veckorna så jag blir arg så fort potatis nämns. De tycker att det är fel att ge barnmat på burk som är hur beprövat som helst.. finns ju inte ett spår av dåliga ämnen i. Shit, ja.. det finns mycket som jag tydligen gör fel, det här är bara en liiiiten del.

Hmm, funderar smått om jag ska lägga ut det här inlägget.. kände att det mesta bara rann på när jag satte igång, men vad vet jag? Kanske nån förstår hur jag känner iaf..? :S

Från det ena till det andra iaf, Milo älskar att stå och gärna hoppa upp och ner! Blir lätt uttråkad och vill gärna vara i centrum, blir han inte det då skriker med med en jätte ljus röst tills vi tar upp honom. Suger på tummen då han inte har nappen tillgänglig, dock inte på natten.. då är det bara napp som gäller. "Pratar" jätte mycket och har precis lärt sig att prutta med munnen. Älskar att flyga flygplan och bli kittlad med mammas eller pappas mun på magen.. då skriker han till och ögonen bara lyser om mer! Så söt. Vi älskar vår lilla plutt och jag kan inte tänka mig ett liv utan honom, han gör mig hel ♥ Allt han får tag på åker in i munnen för ett litet smakprov..

Nu har han vaknat och det är lite matdags!
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Linda

haha, jag känner såå igen mig i det du skriver om maten!... här är det mest glass och mjölkprodukter, dom på bvc har ju liksom sagt att man inte ska ge mjölkprodukter under första året, så jag fattar inte stressen.

2009-07-09 @ 16:26:21
URL: http://itsallaboutjack.blogg.se/
Postat av: Paulina Otsjö

Hej Lina! Fin blogg =)

Vilka är de som håller på och snackar massa om potatis? :S Att folk inte kan sköta sig själv ! utan måste klaga på alla andra, usch! sånt skulle göra mig skit förbannad !

Kramar Paulina, pussa på Milo :) <3

2009-07-09 @ 19:29:17
Postat av: Malin

Jag tror att du är en fantastisk mamma Lina! Kör ditt eget race!

2009-07-09 @ 20:24:00
URL: http://msoder.blogg.se/
Postat av: Örjan

Jaha - då hände det....jag fick stryck av Rickard i en av matcherna idag. Vi spelade i mer än tre timmar så det känns rejält i benen nu.

Nu kommer jag att analysera och försöka förstå hur jag kunde släppa inte bara två set, utan även en hel tre sets match....kommer att göra allt för att det inte ska hända igen....

Ha'det.

/Örjan

2009-07-09 @ 21:06:29
URL: http://tinnarochtorn2.blogspot.com
Postat av: Papps

Surt med dopkorten. Det e typiskt när det e nåt spec. Man kollar och dubbel kollar å så skiter det sig i alla fall.



Dom tips/råd du får e trots allt i välmening, men jag förstår att det kan bli lite jobbigt. En sak vet jag iaf och det är det att föräldrarna kan sina barn bäst. Varken BVC eller barnläkare eller några andra "utbildade" slår föräldrarna. Barn är olika, liksom vi. Alla tycker inte om tomater fast det sägs va nyttigt. Jag tycker de e äckligt.



BVC säger t.ex att det inte finns nåt samband med att när barna får tänder så blir dom lösa i magen. Efter 8 barn kan jag konstatera annat. BVC sa också att spräckta trumhinnor inte hade nåt att göra med nya tänder, men jag vet annat.



Men å andra sidan kan inte humlor flyga heller dom har för små vingar i förhållnde till deras kropp, men det vet dom inte så dom flyger ändå.



Kram på dig Lin troll

2009-07-09 @ 21:16:20
URL: http://intruder.blogg.se/
Postat av: Patricia / Livet med Vilda

ÅÅH. Jag hade kunnat skriva det där om smakportionerna och maten. Alla människor ska verkligen lägga sig i och "dela med sig" (dvs egentligen pracka på oss) sin åsikt. Det gör mig så förbannad! Precis som du skriver.. hade folk gjort samma sak om vi vore 35? Knappast. Och det där med barnmat på burk, pyttsan. Ja, det är bättre att göra egen mat, men barnmaten är ändå inte så jäkla dålig som den ofta framställs. Var nere på bvc idag och pratade mat, & vår bvc-tant sa att en sak man MÅSTE köpa färdig är gröten, för det är omöjligt att få den så pass bra om man gör den själv. Den man köper är berikad med en massa nödvändigt som barnet behöver och det är inte samma sak som att koka egen havregrynsgröt. Så up yours liksom!



Nej, stå på dig. Ta inte åt dig! Även fast det är svårt.. :) Det är så tråkigt när folk alltid ska veta mest och bäst och ha åsikter om det ena med det tredje.. Nu blev jag riktigt upprörd! Rackarns lång kommentar blev det också.. :P



Tråkigt med dina dopkort :| Ibland får man liksom hjärnsläpp. :( Som svar på din fråga om Vilda ska döpas i Rimbo kyrka, nej det ska hon inte. Vi ska inte döpa henne, vi ska ha en namnceremoni/fest ute på landet i augusti :)

2009-07-09 @ 21:31:08
URL: http://smokingcankill.blogg.se/
Postat av: Örjan

Apropå potatis!

Nu tänker jag ge mig på ett pretentiöst svar på varför ALLA tjatar om att man ska ge barn mosad potatis blandat med en klick smör.

jag tror det är en gammal kvarleva från den tid då det fanns utbredd fattigdom i Sverige. (har inte några som helst vetenskapliga belägg för mitt påstående)då fick man minsann vara glad om man fick potatis morgon, lunch och middag. Man hade förmodligen inget annat att ge barnen än mosad potatis spetsad med en klick smör.

Jag tycker gott å väl att ni kan satsa på att ge Milo pommes frites doppade i bearnaisesås.

Hälsningar från en ledbruten å slagen tennishjälte.

2009-07-09 @ 22:32:23
URL: http://tinnarochtorn2.blogspot.com
Postat av: Erica

Dom säger att man inte ska blogga när man är ledsen / arg / upprörd etc, men ibland kan det vara riktigt jävla skönt att få skriva av sig! Eller hur?



Jag har också varit med om att folk lägger sig i, dock inte någon i min familj utan självaste barnmorskan ( våran är sämst! ) och där tänkte jag precis som du "Det är VÅRAT barn och VI gör som VI vill. VI känner henne bättre än någon" osv. Dock kan man alltid byta ut tips med varandra osv, men att säga " si eller så ska det vara" är bara fel. ALLA barn är olika. Olika individer.

Det är bra att du står på dig Lina!



Hihi, och Milo verkar växa på bra! Han väger mer än Ofelia nu! :D

2009-07-10 @ 17:34:53
URL: http://yulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0