Losing my way

Kommer man någonsin vänja sig att gå upp tidigt? Milo är snart 5 månader och det är lika jobbigt att gå upp på morgonen som när han föddes. Eller, jag tror till och med att det var enklare då. Iofs så vaknar han inte överdrivet tidigt heller, oftast runt sju halv åtta. Nattas runt halv åtta på kvällen och vaknar för kvällsmål runt fem snåret. Så vi har det bra :) Men det är sovmorgonen man saknar såå enormt mycket. Jag kommer ju vara död när R börjar jobba igen, lagom bortskämd har jag blivit med att vi går upp varannan dag!

Vi låg och pratade igår innan vi somnade hur läskig det är att bo i hus. Jag menar, det kryllar ju praktiskt taget av bovar och banditer. Tänk att få inbrott? Eller bara någon främmande människa som går utanför? Jag kommer allvarligt skita ner mig. I lägenhet så är man ju hur trygg som helst, porten är låst och vi bor på övervåningen. Nu kan ju bara någon läskig människa gå in på vår tomt och bara gå runt i varje fönster! Det blir helt enkelt att införskaffa lite trygghetsprylar; En stor "här vaktar jag"-skylt med en doberman eller någon annan farlig hund, pepparspray, larm, och en hund-skällar-grej som skäller när dörren öppnas. Haha, då kanske man känner sig liiite trygg i af. Men man kommer ju dö av rädsla när de där grejerna väl låter.. Så det blir att planera en flyktväg också!

Milo bättrade på sig under dagen igår, men är fortfarande lite bök med maten. Men han får i sig i af, efter många försök så ger han sig tillslut. Måste vara från mamma han har sin envishet ;)
Idag är tvättning som står först på listan! Gardiner, täcken och sofftyget ska bli kvitt från allt katthår och sen få en redig tvätt. Eller så mycket redig blir det väl inte, tror skiten ska handtvättas i maskin till och med.
Ska bli SÅ skönt att få egen tvättmaskin, jag hatar tvättstugor. Springa upp och ner, fram och tillbaka gör mig så less. Så varje gång det är tvättdags här hemma har vi samlat på oss ca 8 maskiner. Tur att min mami är snäll som låter mig droppa ner lite hos henne emellanåt :)
Vi köpte tvättmaskin och torktumlare igår också, helt sjukt dyrt ju?! Grymt tråkigt att lägga pengar på sånt!

Nu är det shake-frukost med en stooor kaffe!
Hoppas ni haft en bra helg!


Här hemma hoppas det vidare med jumperoo såklart


  


Justin Timberlake - Losing my way
svårt att inte tycka om killen ♥


Kommentarer
Postat av: jeanette

nämen så fin dregglis lillkillen har:-)

finns 2 somamrdregglisar hemma hos mig nu oxå..

2009-07-26 @ 17:15:12
URL: http://www.metrobloggen.se/heavenlycake
Postat av: Petronella

Hej där! Hoppas han kryat på sig gullungen. Så det e shake fortfarande?? Shit att du pallar, duktigt! Rolig hoppisgunga ni skaffat. På stenåldern vettu fanns det inga såna snajdiga grejjer ;o) Nu ska jag jobba, blääää, fyra nätter i rad,är inne på tredje nu iaf. Kramkram

2009-07-26 @ 18:16:48
URL: http://tinnarochtorn2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0