Fästingar, utrota!

Igår var med möte med prästen som ska döpa vår lilla going. Vi skulle ha haft en man ifrån början men han hade överbokat sej, så vi fick denna Annelie. Verkar vara helt suverän faktiskt! Längtar lite tills det är dags, att få dekorera och förbereda är något som ligger mig varmt om hjärtat. Ska bli SÅ kul!

Efter mötet så drog jag och Milo ut på en långpromenad med Sofia och hennes Mira, var nog ute och traskade i 1½ timma! Kanske inte världens bästa väder då det blåste tokmycket, men det var fortfarande varmt så det dög för mig. Kanske tar en sväng i eftermiddag igen om vädret håller i sig när hon ändå är i Rimbo..
Knatade hem och matade Milo och lagade lasagne till mig och R som stått och målat med sin pappa under tiden. De är verkligen super snabba, allt har gått så fort. Nu är det bara lite småfix som ska duttas i tror ja..
Efter allt kvällspyssel och Milonattning så begav jag och Pettersson ut i spåret, dock kommer jag aldrig mer sätta mig en fot i skogen i år. Fick med mig 2 FÄSTINGAR som kröp för fulla muggar på mig. Blev så äcklad så jag trodde att jag skulle spy, in i duschen fort som fasen. När jag väl tar av mig alla kläderna och är redo, så hittar jag EN TILL! Åh dra mig. De vidriga små krypen.. Så tack för mig skogen, hädan efter håller jag mig på asfalt!



  
I väntan på frukost smakas det på en strumpa .


Btw; ingen av mina läsare som vill köpa en Brio Sing-09?


Kommentarer
Postat av: zandra

Har ni köpt ny vagn nu??

2009-08-21 @ 13:37:51
URL: http://meyasmamma.webblogg.se/
Postat av: Papps

Hej Lintroll,

Du måste ha max otur. Jag har inte fått en enda fästing på mig och jag som brukar vara i skogen ganska mycket aif. En fästing hade jag kom jag på, men de var förra sommaren. Snart kommer höst kantarellerna och då bär det av till skogs igen.

2009-08-21 @ 14:17:16
URL: http://intruder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0